środa, 8 maja 2013

Mój sposób na oczyszczenie cery


Pozimowe pogorszenie cery. Wysyp pryszczy po infekcji. Niespodzianki pookresowe. Znacie to? Mam na to pewien sposób, którym chciałam się z wami podzielić. Na mnie działa, to może na was też. Zawsze kiedy zima się kończy, zaczyna jesień lub po prostu widzę, że już czas funduję sobie następującą kurację. Przez trzy miesiące piję zioła: pokrzywę, bratek trójbarwny i skrzyp. Jakie mają działanie? Jako rasowa bibliotekarka posiłkuję się książką Jadwigi Górnickiej „Apteka natury. Poradnik zdrowia”.
Pokrzywa oczyszcza organizm ze złogów kwasu moczowego, hamuje krwawienia poprzez zwężenie naczyń krwionośnych, usuwa złogi żółciowe, poprawia pracę wątroby i dzięki temu odtruwa organizm. Czyli wszystko co jest be i wyłazi nam porami pokrzywa pomoże usunąć z organizmu.
Bratek trójbarwny (tu mnie książka zawiodła) podobnie jak pokrzywa odtruwa organizm. Jest zalecany przy trądziku i wszelkich wypryskach. Reguluje przemianę materii.
Skrzyp polny wykazuje właściwości remineralizujące i antydegenerujące, czyli wpływa korzystnie na stan naczyń krwionośnych narządów wewnętrznych, skóry, włosów, paznokci i kości. 


Kuracja trwa nie dłużej niż 3 miesiące. Po tym czasie konieczna jest przerwa. Ja piję każdą herbatkę kolejnego dnia (np. poniedziałek – bratek, wtorek – skrzyp, środa – pokrzywa), ale takie hardkory jak Ewelina piją wszystko na raz. Ostrzegam, że wszystkie te zioła działają moczopędnie. Ma początku zawsze pojawia mi się wysyp pryszczy, ale nie trwa to długo. To właśnie znak, że cera się oczyszcza. Wszystko co zalegało w porach wyłazi na wierzch. Jak już zniknie przez kilka kolejnych miesięcy cieszę się czystą cerą. A wysypuje mnie nie tylko na twarzy, dekolt i plecy też.   


Kurację wspomagam kremem Effaclar Duo z firmy La Roche Posay. Pomaga on oczyścić cerą, a potem zagoić to co się pojawi. Cena kremu bywa naprawdę różna, ja swój upolowałam w promocji za ok. 30 zł. Ale warto, krem naprawdę działa i jest bardzo wydajny. Bardzo mi pomógł jak walczyłam ze swoim czołem. Używam go wieczorem, bo przed nałożeniem podkładu wolę krem nawilżający. Effaclar Duo niestety nie nawilża cery, ale nie ściąga buzi, a jak komuś mało to może na niego nałożyć krem nawilżający. Zdarza mi się również nakładać go punktowo, żeby przyśpieszyć gojenie wyprysków.

                                                                                             M. 

5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy blog, postaram się wpadać częściej. Miło by było gdybyś udostępniła opcję obserwacji, gdyż chętnie monitorowałbym na bieżąco nowe posty. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze coś nie działa... Miałem podobny problem, jest bardzo podobny gadżet połączony z google+, a żeby dać zwykłe obserwowanie trzeba wejść w więcej gadżetów, tam powinna być właściwa opcja :D (jeśli dobrze pamiętam)

    OdpowiedzUsuń