niedziela, 12 stycznia 2014

Książki przeczytane w 2013 - Marta

Wszędzie na blogach mamy wysyp postów podsumowujących zeszły rok. U nas nie będzie listy ulubionych kosmetyków czy treningów. Będzie to, co bibliotekarki lubią najbardziej: książki! Dziś lista Marty, książki ułożone zgodnie z kolejnością czytania.
1. B. Mull, Baśniobór KLIK - lubię czasami przeczytać jakieś fajne fantasy adresowane do młodszego czytelnika, chyba nie wyrosłam z bajek.
2. J. Ćwiek, Chłopcy KLIK - to fantasy zdecydowanie dla starszych odbiorców. Zastanawialiście się kiedyś co się stało z Piotrusiem, Dzwoneczkiem i chłopcami? Dwa słowa: gang motocyklowy.
3. C. R. Zafon, Marina KLIK - bardzo lubię książki Zafona, śmiało mogę polecić każdą jego pióra.
4. A. Jadowska, Bogowie muszą być szaleni KLIK - kolejna część przygód Dory Wilk. Czary, przystojni faceci i ruda wiedźma, nie mogę się doczekać kolejnego tomu!
5. P. Briggs, Zew księżyca KLIK - sięgnęłam po nią, bo pani powyżej jest reklamowana jako polska Patricia Briggs. Moim zdaniem Briggs daleko do Jadowskiej, ale czyta się dobrze. I mojej mamie się bardzo podobało.
6. K. Hearne, Raz wiedźmie śmierć KLIK - przygody ostatniego druida na świecie. Przewijają się tu bóstwa ze wszystkich panteonów, z Jezusa to nawet równy koleś, poszedł z druidem na browara.
7. M. Raduchowska, Szamanka od umarlaków KLIK - medium, które boi się duchów. Średnio mi się podobało.
8. J. Owen, Tu żyją smoki KLIK - kolejna bajka dla dzieci, całkiem fajna.
9. E. L. James, Nowe oblicze Greya KLIK - tak, przeczytałam wszystkie części i się tego nie wstydzę. Chciałam wiedzieć o co tyle szumu, a nie wypada krytykować nieznanych książek.
10. U. Eco, Wyznania młodego pisarza KLIK - Eco o warsztacie pisarskim, całkiem ciekawe.
11. P. Hince, Queen. Nieznana historia KLIK - bo ja lubię Queen.
12. T. Renberg, Charlotte Isabel Hansen KLIK - młody naukowiec dowiaduje się, że ma córeczkę i musi się nią zająć. Nie nastawiajcie się na historię jak z filmu hollywood, ta nie jest tak różowa.
13. G. R. R. Martin, Gra o tron KLIK - bo jestem fanką serialu.
14. J. Michaels, Opanuj swój metabolizm KLIK - chyba już o niej wspominałam na blogu ;)
15. I. Sowa, Podróż poślubna KLIK - nie zapadła mi w pamięć.
16. R. Bridges, Nadciąga burza KLIK - powieść fantasy rozgrywająca się w carskiej Rosji, baaardzo klimatyczna.
17. K. Hearne, Między młotem a piorunem KLIK - kolejna odsłona przygód druida.
18. J. Michaels, Bez ograniczeń KLIK - bo ja lubię Jillian.
19. M. Skopek, Dobra krew KLIK - naprawdę świetny reportaż.
20. A. Sapkowski, Maladie i inne opowiadania KLIK - Sapkowskiego też lubię.
21. M. Szwaja, Romans na receptę KLIK - dobrze napisane babskie czytadło.
22. M. Birkengaard, Biblioteka cieni KLIK - kryminał z książkami w tle.
23. C. Ahern, Pamiętnik z przyszłości KLIK - mi się tam podobało.
24. J. Piekara, Ja, inkwizytor. Wieże nieba KLIK - dobre polskie fantasy.
25. Ch. Newkey-Burden, Adele KLIK - okropnie napisana biografia piosenkarki.
26. O. Potzsch, Córka kata KLIK - całkiem niezły kryminał.
27. C. R. Zafon, Pałac północy KLIK - lubię wszystkie jego książki.
28. L. Jones, Freddie Mercury KLIK - bo ja lubię Freddiego.
29. S. Hepburn Ferrer, Audrey Hepburn KLIK - Ewelina mi pożyczyła.
30. A. Jadowska, Zwycięzca bierze wszystko KLIK - każda część to kawał dobrej fantastyki.
31. K. Hearne, Kijem i mieczem KLIK - i znowu druid.
32. C. R. Zafon, Światła września KLIK 
33. M. Wójtowicz, Podatek KLIK - szału nie ma.
34. C. R. Zafon, Książę mgły KLIK 
35. C. Clare, Dary anioła. Miasto kości KLIK - przeczytałam, bo spodobał mi się zwiastun filmu, niezła książka.
36. K. Cross, Dziewczyna w stalowym gorsecie KLIK - reklamowali ją jako wiktoriańską wersję X-Menów, co ja mogłam.
37. C. R. Zafon, Książę Parnasu KLIK - i Zafon dla odmiany.
38. S. Shepard, Pretty Little Liars. Kłamczuchy KLIK - serial jest lepszy.
39. J. L. Salinger, Buszujący w zbożu KLIK - z listy "Do przeczytania w życiu".
40. G. R. R. Martin, Starcie królów KLIK
41. J. L. Scott, Lekcje Madame Chic KLIK - kolejna książka od Eweliny, całkiem udany poradnik. Chyba nawet jeszcze jej nie oddałam, sorasy!
42. M. Szwaja, Anioł w kapeluszu KLIK - bardzo udana powieść, chyba jej najlepsza.
43. A. Sapkowski, Sezon burz KLIK - nie mogłabym sobie odpuścić!
44. J. K. Rowling, Harry Potter i komnata tajemnic KLIK - bo ja kocham Harry'ego.
45. P. Młynarska, D. Wellman, Kalendarzyk niemałżeński KLIK - nie oglądam "Miasta kobiet", ale książkę czytało się przyjemnie.
Źródło

A jak Wam poszło czytanie?
M.

5 komentarzy:

  1. Nieźle czytasz! :) Niczym seria z karabinu maszynowego.

    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W tym roku mam nadzieję przeczytać jeszcze więcej.

      Usuń
  2. podziwiam ! ;)

    Zapraszam do mnie ;*
    http://diamond-life-healthly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pokaźna lista, przyznam się szczerze że jakiś czas temu przestałam czytać, smutne ale prawdziwe stałam się miłośniczką seriali:) Jednak pobyt w szpitalu w grudniu zmienił to i owo, wciągnęłam w czytanie na nowo!

    OdpowiedzUsuń